dimecres, 15 de febrer de 2012

3ª actividad del seminario de formación permanente UTPAFIDE

La tercera actividad del Seminario de Formación Permanente UTPAFIDE tendrá lugar el jueves, 23 de febrero de 2012, en el Salón de Grados de la FCAFE a las 17 horas. Estará a cargo del Dr. Julián Espartero, profesor de Derecho del Deporte en la Universidad de León, que hablará sobre Titulaciones deportivas: ¿Qué regulación profesional?. Seguirá un coloquio sobre el ejercicio profesional de los graduados en Ciencias de la Actividad Fí­sica y el Deporte.

Esperamos vuestra asitencia y participación.

1 comentari:

  1. a que vaig assistir a l’activitat m’agradaria aportar les conclusions que vaig extraure d’aquesta i com podríem relacionar-la amb l’assignatura de metodologia.

    La resposta a “titulaciones deportivas: ¿qué regulación professional? Des d’el meu punt de vista seria la següent: ninguna!. És sorprenent la quantitat de lleis, decrets, reformes de lleis, reformes de decrets, reformes de les reformes dels decrets, etc. que hi han per tal d’intentar regular la nostra professió. I al final, després de tantes normes i lleis, el que ocorre és que un graduat o llicenciat en CCFACE legalment és igual que un tècnic superior o un monitor. Sols hi ha regulació concisa en l’ambit de l’educació. És injust, però és així. I de vegades et planteges: ¿per a què estudiar un grau durant 4 anys, traure un màster, estudiar anglés, estudiar valencià, etc? ¿ si després a l’hora de buscar feina no tinc més drets que altres que en teoria tenen menys coneixements?.

    Aquestes sensacions que he volgut reflexar sobre la xerrada ara les intentaré unir amb l’assignatura. Nosaltres estudiem tant metodologia de l’ensenyança de les AFE, com planificació i avaluació d’aquestes, com altres assignatures que podem estar relacionades. Per tant, aquestos estudis ens deuen permetre alcançar uns coneixements que ens diferencien d’altres amb una titulació més baixa. Aleshores, si aquestos coneixements teòricament els tenim, hem d’aplicar-los i mostrar amb fets perquè volem una regulació equitativa dins la legalitat. És a dir, si jo sé com ensenyar, què ensenyar i perquè ensenyar, he d’aplicar-ho dins del meu àmbit de treball com a bon professional que sóc i diferenciar-me del que professionalment és inferior a mi. Sols així podrem aconseguir que la regulació professional siga igualitària i equitativa.

    Conclusió: és molt injust la falta de regulació legal dins de les titulacions esportives, per tant si volem aconseguir que aquesta regulació millore, hem de treballar per fer-ho, lluitant contra la injustícia i com a primer eslavó demostrar perquè aquesta regulació deu establir-se.

    ResponElimina